Noniin! Tässä on taas ehtinyt tapahtua kaikenlaista viime postauksen jälkeen. Kävi niin ikävästi, jotta hellun kanssa tuli ero ja tiet ovat eroamassa nyt sitten. Nyt kun olen päässyt tuosta alkujärkytyksestä ylitse niin yritän ajatella asiaa järjellä, fiksusti ja aikuisesti, vaikka se tuntuu olevan hetkittäin hyvin vaikeaa. 

Nyt ennenkaikkea tuntuu, että minun edistymiseni tämän läheisriippuvuuden kanssa joutuu koetukselle, päivittäin tulee olo, että tämä ei voi olla todellista, että tämä on vain pahaa unta josta herään hetken päästä, mutta niin ei tapahdu. Mielettömästi rakastunut tytönhupakko on vaihtunut särkyneeseen sydämmeen. Niinkuin olen sanonut, niin kuvittelin löytäneeni elämääni vihdoin jotain kestävää. Onneksi olen tajunnut, että elämässäni on koko ajan ollut jotain kestävää, perhe ja ne muutamat rakkaat ystävät jotka ovat olleet niin suurena tukena minulle nyt kun olen tukea tarvinnut.

Nykyään onneksi tiedän, että vaikeudet ovat osa elämää, nyt kun ymmärrän sen niin vaikeuksia on helpompi sietää. Tiedän, että elämä jatkuu vaikka menetänkin hyvin tärkeän osan elämääni. On luonnollista, että suren menetystäni, mutta osoitus edistyksestäni on se, että en ole jäänyt märehtimään asiaa, vaan alkanut suunnitella tulevaa. 

"Lopulta suostuin hyväksymään, että voin olla onnellinen, vaikka toiveeni muiden ihmisten suhteen eivät toteutuisikaan." -Rohkeutta muuttua s. 107

Niin moni meistä ihmisistä ei ymmärrä sitä, että meillä on ratkaisu kaikkiin elämämme ongelmiin itsellä käsissämme, on turhaa odottaa, että kukaan muu huolehtii meistä, ainoa ihminen joka miestä voi huolehtia ja rakastaa meitä niinkuin haluamme on se ihminen joka meitä katsoo peilistä takaisin. 

Ennenkaikkea olen tajunnut, että minäkin pystyn solmimaan toimivan parisuhteen, pääsemään ylitse peloistani ja luottamaan toiseen. Toki on arpapeliä, että onnistuuko asiat kahden ihmisen välillä, mutta tajuan nyt, että minäkin olen sen arvoinen, että saan haluta rinnalleni ihmisen joka arvostaa minua ja antaa minulle jotain takaisinkin siitä mitä minä annan hänelle.

Olen onnellinen siitä että olemme pystyneet hoitamaan eron asiallisesti, enkä kanna kaunaa tai ole vihainen hellulleni siitä, että näin kävi. Tajuan nyt että vaikka toisaalta olen ollut onnellinen niin silti se, että olen alkanut pakkaamaan tavaroitani on ollut minulle helpotus. Vaikka tähän asuntoon liittyy paljon onnellisia muistoja niin silti kaikki vaikeudet, yksinäisyys ja työttömyys ovat olleet tämän kodin taakkana minulle.

"Jonain päivänä pahat henget menettävät voimansa ja sinä tunnet itsesi yhä vahvemmaksi" - August Wilson

Ylläoleva mietelause kuvastaa nykyistä ajattelutapaani, nyt tuntuu vielä pahalta, mutta kun se paha olo helpottaa niin olen taas vahvempi ja rohkeampi ihminen. Olen uskaltanut hypätä tuntemattomaan, enkä kadu silti mitään hetkeäkään.

Kaikelle on tarkoituksensa.

                                             15b538f216e27873dc89b156a4694e47-normal.